Cookie beleid Ckv Albatros

De website van Ckv Albatros is in technisch beheer van KorfbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Binnen de site worden er op dit moment geen analytische cookies gebruikt.

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Sponsors

Uit de bestuursvergadering

18 februari 2024 16:15


Op maandag 12 februari was de maandelijkse bestuursvergadering in de kantine. Een plek waar je je in toenemende mate thuis voelt nu de inrichting van de kantine steeds meer vorm krijgt. Op woensdag 28 februari zijn alle vertegenwoordigers van de sportverengingen in onze kantine aanwezig voor de vergadering van het sportplatform Zwijndrecht. We kunnen dan met trots onze nieuwe kantine aan de andere sportverengingen in Zwijndrecht en Heerjansdam tonen.

Zorgen over de vrijwilligerstaken blijven ons bezig houden. Het is elke week weer een enorme uitdaging alle activiteiten in te vullen. Met name de bezetting van de keuken op zaterdag is een groot knelpunt. In toenemende mate komen gezinnen tijdens thuiswedstrijden van de selectie de speelsters en spelers aanmoedigen. Dat is natuurlijk heel fijn, maar rond zes uur moeten ook heel veel monden gevoed worden met een patatje en een snack. Het is een topprestatie dat de keukenploeg dat elke keer voor elkaar krijgt, maar dit is niet lang meer vol te houden op deze wijze. Daarom zijn er meer handen nodig en gaan we de vraag om vrijwilligers vereenvoudigen. Zoals eerder gemeld willen we gebruik gaan maken van de app Taakie.

Voorwaarde is wel dat wij beschikken over de actuele e-mailadressen van alle leden en van de ouders van de jeugdleden. Geef daarom je actuele mailadres door aan het secretariaat. Via je mailadres krijg je dan een melding om Taakie te activeren en via deze app blijf je dan op de hoogte van de actuele openstaande taken en vacatures. Je kunt daar vervolgens op inschrijven.
We hopen echt dat veel mensen de app activeren en vooral  de ouders van onze jeugdleden. We hebben jullie steun niet alleen nodig  langs de lijn tijdens de wedstrijden van de kinderen, maar ook zijn jullie handjes hard nodig om alles bij Albatros goed te laten reilen en zeilen.

Het ledenaantal neemt nog steeds toe, inmiddels zijn er 540 leden. Dat is heel fijn maar dit geeft echter wel nieuwe uitdagingen, zoals extra materialen, extra trainingsruimte en extra kader. Daarom is de oproep voor vrijwilligers hierboven geen luxe en hard nodig om ieder lid te laten genieten van onze mooie sport.

De sponsorcommissie heeft zijn taken geherstructureerd. Er is een onderlinge taakverdeling gemaakt en een jaarplan geschreven om aan alle verwachtingen te kunnen voldoen.
Wat doet die commissie nu precies? Jaarlijks zorgen zij voor de ballen voor de jeugd, zij werven sponsors, voeren de administratie voor de sponsorshirts, bestellen wedstrijd-en trainingsoutfits, hebben contacten met leveranciers en onderhandelen met hen, zij voeren account-en marketingwerkzaamheden uit, houden contacten met de sponsoren, houden contacten met de Vrienden van Albatros en geven voorlichting aan derden over het reilen en zeilen van Albatros. Daarom is een nieuw jaarplan en uitbreiding van de commissie heel fijn. Vanuit het bestuur krijgen zij onze support en we zullen  halfjaarlijks een gezamenlijk overleg hebben. Het is van belang dat er voldoende financiële middelen van derden binnenkomen om alle technische en overige doelen ook daadwerkelijk vorm te geven.

Bij het verbouwen van de kantine blijkt hoeveel spullen er bewaard worden. Echter je moet af en toe ook iets weggooien. Daarom het verzoek aan alle commissies om de spullen, die op de zolders of in de punt liggen, te bekijken. Alles wat niet voor 9 maart is gelabeld of als bewaren is aangeduid gaan we weggooien om zo weer ruimte te kunnen creëren. Graag aandacht hiervoor!

In het kader van de AVG mogen ingevulde aanmeldformulieren niet in de kantine blijven liggen, maar alleen nog maar opgestuurd worden naar het secretariaat. Het liefst digitaal en anders een papieren versie in de brievenbus van secretaris Michelle Visser, Bouwmeester 2. Bedankt alvast.

Wekelijks worden er door onze vereniging zo’n 38 wedstrijden gespeeld. Meestal verlopen die wedstrijden in een goede sportieve en harmonieuze sfeer, maar af en toe loopt het niet zoals het hoort. Scheidsrechters worden verkeerde beslissingen verweten, soms met woorden die niet normaal zijn bij een sportwedstrijd. Natuurlijk is er begrip voor een zekere emotie, maar regelmatig constateren we dat de agressieve emoties gebaseerd zijn op verkeerde gronden. Met gewone woorden: “we zijn niet altijd op de hoogte van de spelregels”. Daarom hierbij de oproep aan spelers, coaches en ook ouders om het spelregelbewijs te halen. Daarna ben je beter op de hoogte van de spelregels en de toepassing ervan.
Binnenkort worden er weer spelregelavonden georganiseerd. Hou de aankondigingen in de gaten want ook toeschouwers en ouders van onze jeugdleden zijn welkom. Met dit alles leveren we een bijdrage aan een veiliger sportklimaat.

De komende weken gaat het erom spannen. Wie worden er kampioen, wie gaan er degraderen en wie gaan er play-offwedstrijden spelen. We hopen op een goede en sportieve afsluiting van het zaalseizoen en gaan ons dan weer klaar maken voor het veldseizoen.

Iedereen veel plezier bij de wedstrijden de komende weken als speler of  als toeschouwer.

Namens het bestuur,

voorzitter Max van de Pol

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!