Het bestuur:
Laura Visser bestuurslid Communicatie, Marketing en Vrijwilligersbeleid
Kees Euser bestuurslid Korfbaltechnische zaken
Roeland Barendregt bestuurslid Korfbaltechnische zaken en Algemeen adjunct
Jeroen Glastra van Loon bestuurslid Nevenactiviteiten
Eugène Biemans bestuurslid Kantinezaken en Beheer
Linda Euser penningmeester
Michelle Visser secretaris
Max van de Pol voorzitter, Fondsenwerving en Vereniging van Gebruikers
Verder is afgesproken dat de Statuten en het Huishoudelijk reglement op de website komen te staan, zodat die voor iedereen te raadplegen zijn.
We hebben uitgebreid stil gestaan bij het vrijwilligersbeleid. Ondanks alle inzet komen we nog altijd 5 tot 10 % vrijwilligersbezetting te kort. We willen gebruik maken van het digitale appsysteem Taakie en hopen op die manier laagdrempelig te kunnen laten zien welke taken beschikbaar zijn.
We hopen ook van harte dat de ouders van nieuwe leden hun steentje willen bijdragen. De afgelopen maanden zijn er ongeveer twintig nieuwe leden bijgekomen en die willen we natuurlijk op een goede wijze begeleiden.
De ballenverdeling voor junioren en senioren blijft een probleem. Kees Euser heeft hiervoor een nieuw schema gemaakt. Helaas moesten we weer nieuwe ballen bestellen omdat een aantal ballen verdwenen is. Inmiddels zijn er twee terug die we vonden in de struiken op het Develsteincomplex.
We willen overeenkomsten gaan afsluiten met de teams. Aan het begin van het seizoen ontvangen de teams een aantal ballen die aan het eind van het seizoen weer worden ingenomen. Wanneer er ballen ontbreken, is het team zelf verantwoordelijk voor vervanging. Het klinkt allemaal streng maar niet onlogisch wetende dat in de afgelopen jaren voor € 1000,- aan verloren ballen vervangen moesten worden. We moeten elkaar wel op de verantwoordelijkheid aanspreken.
Met veel kunst- en vliegwerk hebben we het trainingsschema voor de zaalperiode kunnen publiceren. Veel dank daarvoor aan Timo van Houdt en de technische werkgroepen. Het schema is echter nog verre van optimaal en de onderhandelingen met de verschillende partijen verlopen moeizaam.
Toch blijven we zoeken naar oplossingen en hopen we het schema stukje bij beetje te optimaliseren. Dat vraagt de nodige inventiviteit van onze trainers. Wij houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Het zaalseizoen start op 11 november met gelijk een gezellig en druk programma in de Develsteinhal. Tijdens de wedstrijden van de selectie zjjn er weer de bekende lootjes te koop. Je kunt deze zowel cash als via de QR-code afrekenen. Houd in de gaten dat je bij gebruik van de de QR-code wel het bedrag moet accorderen in je bankaccount, nadat je hebt gescand. Vorig jaar liep dat nog wel eens mis en vielen de opbrengsten uiteindelijk tegen.
In het zaalseizoen willen wij de opbrengst van de verloting bestemmen voor een groot tv-scherm op de muur van de kantine. We kunnen hierop de wedstrijden in de zaal live volgen en we kunnen ook eenvoudig reclameboodschappen tonen. Zoals gebruikelijk zijn er bij deze verloting weer mooie prijzen te winnen, zoals de veelgeprezen slagroomtaart van Bakkerij Van der Spoel, een groente- of fruitpakket van Van Nes, flesjes wijn van Slijterij Leo Verhagen, kadobonnen van Voorwinden en een aantal verrassingsprijzen.
We hopen dat we aan het einde van het seizoen voldoende bij elkaar hebben gespaard om het nieuwe scherm aan te schaffen. Overige donaties voor het tv-scherm zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Alles bij elkaar hadden we een volle bestuursagenda. We hopen met elkaar van het zaalseizoen 2023-2024 weer een sportief korfbalseizoen te maken met hopelijk mooie sportieve successen.
Voorzitter Max